Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan!

Assalamualaikum...hari ni 31 Julai 2011 bersamaan 29 Syaaban 1432 Hijrah..
bermulanya 1 Ramadhan pada esok hari.. ^_^

Excited aku nak sambut Ramadhan kali ni..mungkin sebab
  • tahun ni birthday aku jatuh dalam bulan mulia ni.. 22 August.. =)
  • sebab Ramadhan kali ni datang lebih awal..
  • tak sabar nak menjalani ibadat puasa..
  • nak rebut peluang beribadat yang ada..
  • usia aku dah makin meningkat..(semua orang semakin tua setiap hari..hehe)
  • tak sangka masih diberikan peluang untuk menjalaninya..
  •  mungkin ni Ramadhan yang terakhir untuk aku..siapa tahu kan?? ^_^
 tak kesah la apa pun kan..aku harap Ramadhan kali ni memberi lebih makna kepada semua orang..(*ucapan standard~haha...*_*)

okay..sempena Ramadhan ni,aku nak ambil kesempatan nak minta maaf daripada korang semua...aku tahu aku banyak buat salah pada korang...*ingat kena tunggu raya je ke baru nak minta maaf???haha
let's forgive & forget okay.. ^_^

puasa kali ni buat la sungguh-sungguh..kita semakin dewasa..perlu pandai menilai yang mana baik dan yang mana buruk.. =)
siapa2 yang asyik ponteng2 masa tahun2 lepas tu,konon gastrik jangan la ulang lagi..hehe

ingat ni :
  • jangan sesekali cuba buat2 terminum atau termakan..haha..tapi kalau dah memang betul tak sengaja,rezeki la namanya kan..
  • jangan curi2 makan...Allah nampak ye..
  • kalau ye pun nak batalkan puasa korang tu,jangan la KENTUT dalam air..adoishh..taktau la kalau memang ada yang buat ni..haha...seronok ye tengok buih udara tu...ngahaha..xD..tapi rugi la kan kalau ada niat macam tu..hehe
  • lagi satu,jangan buang air besar time puasa...peluang untuk terbatalnya puasa anda tanpa anda sedari,amat cerah..wakaka..(teringat ceramah ustad aku kat sekolah..ngee~)
  • tingkatkan dan kuatkan iman korang ye...jangan la pulak bila tengok kucing minum pun boleh tergugat puasa korang tu..haha
akhir sekali jangan lupa niat ye & Happy Ramadhan aku ucapkan pada

kakak-kakak atau adik-adik : Shafina, Atyqah, Ain Rizar, Eva, Hannis Fithrisha, Fatin Adriana, Aisyah, Dang Suria, Hasni Amy,  Anis, Ira Amira, Syahila Eyla, Hawe, Siti Hajar, Nabihah, Syahida, Farah, Ili, Adibah dan ramai lagi..tak tersebut den...

abang-abang atau adik-adik yang bernama : Waqie, Fazrol, Ky, Haikal, Azrin,  Luqman, Jundullah, Qhamerol,  Nazmi, Hanafi, Salman, Mad, Diedie, Afif, Hanif, Afiq, Aiman, Zul, Hazim dan ramai lagi la..

Blogger Terhebad, Blogger Perak, Blogger Sporting, Kami Budak Blogger, Girls Blogger, Blog Masuk Ayor, dan Sahabat Blogger !!!

sorry kalau nama korang takda..ala..nama korang ada ke.. takde ke...sama saja.. =)
raya nanti datang rumah..haha..
*bajet macam diorang baca je entry aku ni..HAHA... x)
Thanks ye pada yang bagi SMS ...  =D

itu saja...
tata~

2 comments:

fyna_faralice said...

selamat berpuasa Laila :DD kalau ponteng , jangan lupa ganti . HIHI :)

-Budak Kepoh Punya Cerita- said...

@fyna_faralice
haha....cnfirm ganti punye...hehe