Friday, June 10, 2011

Loghat Mana Yang Lagi Logik?

assalamualaikum..
petang2 macam ni,jom kita gelak2... =)
err...kalau tak kelakar,jangan gelak..=='' ..boleh klik tanda (X) kat atas tu ye..terima kasih~

ehem~ ehemm~

Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara
loghat utara dengan loghat pantai timur?

Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabah.

Bahasa Melayu standard:
Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada.

Loghat Utara:
Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak.

Loghat Pantai Timur (kelate):
Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok.

KESIMPULAN: Tidak mungkin pipi emaknya tiada; tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah!!





haahhhhh...amacam? haha....tu pun boleh jadi bahan..hehe
tata~

4 comments:

kyrul said...

hahah :D


kl gengster [syamsul yusuf disaman pekida] *nak baca lebih lanjut, bace review ni :) [review] kl gengster dapat sambutan|disaman pekida

-Budak Kepoh Punya Cerita- said...

@kyrul
hehe..sempat lg.. ^_^

Syafiq Rosli said...

hehe..aku ske dgr loghat2 negeri ni..

-Budak Kepoh Punya Cerita- said...

@Syafiq Rosli
haha..biase la....loghat Melaka pun best jugak.. ^_^