Friday, June 3, 2011

Jenis Orang Tak Reti Bersyukur!

Assalamualaikum...

apa nak jadi la dunia sekarang ni kan....lagi2 kat Malaysia ni..huhu...sana sini dengar kes yang sama je..kat berita boleh kata hari2 dok cakap benda ni... kes buang bayi ni...
dah buat benda tu,pandai2 la tanggung akibat...ini tak...dah buat,dah dapat anak,buang sana sini..menyusahkan orang lain..kesian kat orang yang buang tu...bukan apa..bayi yang diorang buang tu tak berdosa..insyaallah masuk syurga..tapi orang yang buang tu?? kat dunia lagi dah dihina kan..akhirat nanti wallahualam...korang suka ke jadi macam tu?mesti tak kan...hindarkanlah diri tu..
ada orang yang dah bertahun kahwin,susah dapat anak..siang malam doa...mungkin Allah nak uji...
aku sibuk dok cakap kat sini pun bukan apa..cuma mengingatkan je..aku pun manusia biasa...lemah...akan datang kita taktau apa jadi kan...
jadi,sama2 lah kita ingat-mengingatkan..doa2 la benda2 macam ni berkurangan...
(ayat aku kali nii skema sangat..huhu)

renung2kan..huu~ T.T
tata~

No comments: