Monday, May 2, 2011

Fakta lagi... xD

dah lama aku tak menaip....berhabuk dah blog aku ni...kononnyer..haha
okay..tengah ada mood nak menaip ni...kali ni aku nak kongsi lagi fakta dunia...hehe...

~Apabila seseorang bercakap, secara purata 300 titisan air liur akan keluar dalam tempoh seminit iaitu kira-kira 2.5 titisan bagi satu perkataan.

~Orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama daripada mereka yang kidal. haa...nampak tu...haha..bangga jap...tapi,jgn percaya 100% ok..ajal maut semua Allah yg tentukan.. =)
 
~Secara purata seseorang menghabiskan masa selama 2 tahun bergayut di telefon sepanjang hayatnya. ni belum kira lagi monyet2 yang bergayut kat pokok tiap2 hari..haha

~Secara purata, seseorang akan minum sebanyak 8,000 gelen air sepanjang hidupnya. banyak tu..iye ke pun? tatau2!! hehe


~Hanya terdapat empat buah negara di dunia bermula dengan abjad D iaitu Denmark, Dominica, Djibouti, dan Republik Dominica. ahaha...percaya tak? cer cari lagi negara lain yang bermula dari huruf D.. =D
 
~Setiap tahun, Selat Inggeris yang memisahkan England dan Perancis melebar sebanyak 300 milimeter.

~Ketika bersin, semua organ dalam badan tidak berfungsi termasuk jantung.

~Kerosakan otak akan berlaku jika suhu badan meningkat melebihi 41 darjah Celcius.

~Badak air mampu berlari lebih pantas daripada manusia..caya larh...walaupun banyak lemak,tapi badak masih boleh berlari lebih pantas dari Abu si Kepeng...erkk..keping?? mcm penah dengar...huhu  
 
 
okay...setakat tu je dulu..lain kali aku kongsi lagi yerp... 
 
renung2kan dan selamat beramal...wakakak..
tata~ 

4 comments:

tasha yus0ef said...

wow ! seriously bdak air boleh lari laju? hehe nice :)
tasha follow kamu :)

Si KecHiK BerKaCa MaTa said...

ahaha...maybe...hehe..
okay..thnx a lot frend.. :)

LuqmanZulkifli said...

comelnya blog :D btw, mana nak comment nih ? letak ler cbox !! haha

Si KecHiK BerKaCa MaTa said...

aikk..udoh diletak tu..klik2 ler...... xD